Planiranje i programiranje ekskurzija izvršila je stručna komisija koju je imenovao direktor škole. Komisiju čine: rukovodioci aktiva mlađih razreda, pomoćnik direktora, nastavnik istorije i geografije. Plan i program ekskurzija razmatraće odeljenjska, odnosno razredna veća, odgovarajući stručni organi (Savet roditelja), a usvojiće ih Nastavničko veće. Plan i program učeničkih ekskurzija sadržaće obrazovno-vaspitne ciljeve i zadatke, sadržaje kojima se postavljeni ciljevi i zadaci ostvaruju, nosioce previđenih sadržaja i aktivnosti, vreme trajanja ekskurzije, putne pravce, tehničku organizaciju, način finansiranja, predračun putnih troškova itd.
      Sadržaji ekskurzija biće zasnovani na nastavnom planu i programu, kao i na Pravilniku o programu za organizovanje ekskurzije u prvom i drugom ciklusu obrazovanja i vaspitanja ( Sl. glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 7/2010). Predviđeno je  da se ekskurzije realizuju od 1 - 3 dana u zavisnosti od uzrasta učenika. Izveštaj o realizaciji ekskurzija koji pripremaju rukovodioci ovog oblika rada i stručne vođe razmatraće Nastavničko veće, Savet roditelja i Školski odbor i dati svoju ocenu.
     Tok ekskurzija, realizaciju ciljeva i zadataka, sadržaje, aktivnosti, razmatraće i odeljenjska, tj. razredna veća, odeljenjske starešine, odgovarajuća stručna tela i učenici na časovima odeljenjske zajednice. Ovo važi i za izlete i posete. Ekskurzije za učenike svih razreda biće izvedene  tokom aprila i maja  2016. godine.



 I   RAZRED

Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
Lučani- Stopića pećina - Sirogojno-Zlatibor- Lučani
-etno selo, crkva, muzej narodne radinosti,meteorološka
 stanica,crkva
-muzej narodne radinosti
-vožnja vozićem
-razgledanje Zlatibora
Broj dana:1 dan , maj 2017.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje,upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast:
Srpski jezik, Likovna kultura, Svet oko nas i Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
-savladavanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
Stručni vođa: Milostiva Novaković
Odeljenjske starešine:
I1- Milostiva Novaković
I2- Snežana Šolajić
IOKrstac: Dušica Jaćimović  i Vojislav Todorović

II RAZRED

Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
Lučani – Gornji Milanovac- Vraćevšnica- Takovo- Savinac- Čačak (Narodni muzej i Galerija)- Lučani
Broj dana : 1 dan, maj 2017.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje,upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Srpski jezik,Likovna kultura, Svet oko nas, Narodna tradicija i Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
Stručni vođa: Drinka Vujičić    
Odeljenjske starešine:
II1- Drinka Vujičić
II2- Rada Panić
IO Donja Kravarica:Danijela Radovanović
   
III RAZRED

Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti:
Lučani – Šargan- Tara- Lučani
Broj dana:1 dan , maj 2017.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast:
Srpski jezik, Likovna kultura, Svet oko nas, Verska nastava i Narodna tradicija
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
Stručni vođa: Danka Sinđelić
Odeljenjske starešine:
III1 –Danka Sinđelić
III2 - Vojinka Radisavljević
IO Puhovo :Slavica Vasilić  i Ana Topalović

  IV RAZRED
Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
  Lučani- Ravanica -    Jagodina – Lučani
-ZOO-vrt
-Akva park
- Zavičajni muzej
-Muzej naivne umetnosti
-Muzej voštanih figura
-manastir Ravanica
 Broj dana: 1dan , maj 2017.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Srpski jezik, Likovna kultura, Svet oko nas, Narodna tradicija i Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta
Stručni vođa: Stanojka Jaćimović
Odeljenjske starešine:
III1 LJiljana Božanić
III2  Stanojka Jaćimović
IO Markovica :Suzana Joković i Nada Miletić

IZLETI SA VEROUČITELJOM
Vreme izvođenja : maj – jun 2017. godine
1. razred - manastir Sretenje i Sv.Trojice
2. razred - manastir Blagoveštenje i Nikolje
3. razred -  manastir Klisura i crkva u Prilipcu                                                  
4. razred - manastir Vujan
Za učenike izdvojenih odeljenja od I- IV razreda  planirana je poseta Ovčar Banji i manastiru Blagoveštenje (IO Markovica , Krstac , Puhovo i D. Kravarica).



IZLETI u okviru predmeta Narodna tradicija
Odeljenja od  II- IV razreda ( Poseta Goračićima i Zlakusi):
Matična škola , IO Markovica, IO Krstac,  IO Puhovo i IO  D. Kravarica
(Vreme izvođenja- oktobar  2016.g.)
 
Planiran je i izlet za učenike starijih razreda u okviru predmeta građansko vaspitanje.
IO Markovica

 V RAZRED
Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
1.Lučani- Užice- Kadinjača- Soko Grad- Etno selo - Banja Koviljača- -Gučevo
2.Tršić- Tronoša – Valjevo – kula Nenadovića – Brankovina- Banja Vrujci- LJig – G.Milanovac- Lučani
Broj dana:   2 dana, april/maj 2017.g.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Srpski jezik
Likovna kultura
Istorija
Geografija
Biologija
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
-savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta
Stručni vođa: Vinojla Mosić
Odeljenjske starešine:
V1 Vinojla Mosić
V2 Tanja Stevanović
V3 Vladija Ćalović                                                         


VI RAZRED
Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
1.dan Lučani- Čačak-  Topola- Oplenac- Orašac – Aranđelovac- Smederevo- Beograd- Lučani
-akvarijum
-Šumarice
-Oplenac
-Smederevska tvrđava
2.dan Beograd
-Kalemegdan
-Narodni muzej
-konak knjeginje LJubice
-botanička bašta
-Hram svetog Save
-Muzej Nikole Tesle
-Avala- LJig – Lučani
Broj dana    2 dana, april/maj 2017.g.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Srpski jezik
Likovna kultura
Istorija
Geografija
Biologija
Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
-savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
Stručni vođa: Olivera Pantelić
Odeljenjske starešine:
VI1 Vera Koturović
VI2 Olivera Pantelić
VI3  Sreten Stevanović
VI4  Marina Jevremović

  VII RAZRED
Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
1.dan : Lučani – Manasija Resavska pećina – vodopad Lisina - Niš
2.dan:
Niška Banja(Medijana, Ćele kula, Niška tvrđava, Crveni krst-Čegar) –obilazak centra grada- Kruševac (Narodni muzej,crkva Lazarica)-Vrnjačka Banja-povratak u Lučane
Broj dana    2 dana, april/maj 2017.g.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-upoznavanje sa ostacima  rimske kulture na našim prostorima
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Istorija
Geografija
Likovna kultura
Biologija
Srpski jezik
Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
-savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
- uočavanje i analiziranje pojava i odnosa u društvenoj sredini
- upoznavanje kulturnog nasleđa
-rekreativno-zdravstveni oporavak učenika
Stručni vođa: Nenad Vasilić
Odeljenjske starešine:
VII1 Draga Nešovanović
VII2 Dejan Zekavičić
VII3  Nenad Vasilić
VII4  Gordana Drašković

 VIII RAZRED
Sadržaji, mesta i objekti koje treba posetiti
1. dan: Lučani-Kragujevac-Velika Plana (etno selo,Pokajnica,Radovanjski lug)-Koporin-Grza-Romulijana -Zaječar(noćenje)
2. dan: Zaječar-Negotin(Mokranjčeva kuća,muzej Hajduk Veljka,stara crkva)-Kladovo(HE Đerdap,arheološki muzej)-Donji Milanovac(obilazak „Lepenskog vira“)-Kostolac(Viminacijum)-Golubac(panoramsko razgledanje tvrđave)--Srebrno jezero- Požarevac (noćenje).
3. dan:Srebrno jezero - Vršac(Vladičanski dvor,Saborna crkva,Katedrala,Sterijina kuća, Milenijum,-Vršački breg-LJig-Lučani
Broj dana:    3 dana, april/maj 2017.g.
Aktivnosti u obrazovno-vaspitnom radu
-posmatranje
-upoređivanje
-upoznavanje novih predela,kulturno-istorijskih spomenika
-upoznavanje prirodno-geografskih fenomena
-upoznavanje sa ostacima  rimske kulture na našim prostorima
-korelacija među nastavnim predmetima
-proširivanje znanja
Obrazovno-vaspitna oblast
Istorija
Geografija
Likovna kultura
Biologija
Srpski jezik
Verska nastava
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
-savlađivanje i usvajanje dela nastavnog programa(primerenog uzrastu učenika) neposrednim . upoznavanjem sadržaja više nastavnih predmeta,
- uočavanje i analiziranje pojava i odnosa u društvenoj sredini
- upoznavanje kulturnog nasleđa
-rekreativno-zdravstveni oporavak učenika
Stručni vođa: Svetlana Petrović
Odeljenjske starešine:
VIII1 – Svetlana Petrović
VIII2 – Miloš Pajić
VIII3 – Snežana Ćirović
IZLETI u okviru predmeta Građasko vaspitanje za učenike od 5.-8. razreda:
-Olazak na Festival nauke ( vreme izvođenja:decembar 2016)
-Poseta Zlakusi i Sretenju (vreme izvođenja:april-maj2017)

 NASTAVA  U  PRIRODI
I- IVrazred –Aranđelovac
Vreme izvođenja:april- druga polovina maja / 2017.g.
Vreme trajanja 7 dana u  dve grupe

Obavezni nastavni predmeti
SRPSKI JEZIK
Broj časova:6
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    posmatranje
•    uočavanje
•    pričanje
•    opisivanje
•    pisanje
•    čitanje
Osnovni oblici izvođenja programa

•    dijaloška
•    tekstualna
•    pisanih radova
•    izlaganja

Ciljevi i zadaci sadržaja programa

•    posmatranja i uočavanje bogatstva oblika, boja, zvukova i glasova u prirodi (u šumi, na livadi, ...)
•    Doživljavanje lepog u prirodi i stalnih promena u njoj
•    Bogaćenje rečnika
•    Upućivanje učenika da doživljavaju, razumeju i izražavaju slike i osećanja izražena u književnim tekstovima
•    Razvijanje sposobnosti
•    Izražavanje sopstvenog utiska        

  MATEMATIKA                 
   Broj časova :5

Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    upoređivanje
•    procenjivanje
•    izrada zadataka
•    uočavanje
•    merenje
•    zaključivanje
Osnovni oblici izvođenja programa
•    dijaloška
•    tekstualna
•    pisanih radova
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Razvijanje sposobnosti posmatranja i uočavanje bogatstva oblika, boja, zvukova i glasova u prirodi (u šumi, na livadi, ...)
•    Doživljavanje lepog u prirodi i stalnih promena u njoj
•    Bogaćenje rečnika
•    Upućivanje učenika da doživljavaju, razumeju i izražavaju slike i osećanja izražena u književnim tekstovima
•    Izražavanje sopstvenog utiska


SVET OKO NAS
Broj časova:4
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu

•    uočavanje sličnosti i razlika
•    prepoznavanje
•    imenovanje
•    uređivanje okruženja
•    održavanje higijene
•    razgledanje

Osnovni oblici izvođenja programa
•    demonstrativna
•    očiglednosti
•    praktičnih radova
•    pisanih radova
•    eksperimentalna

Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Usvajanje osnovnih vremenskih odrednica – snalaženje u vremenu i prostoru
•    Uočavanje i opažanje žive i nežive prirode u neposrednoj okolini
•    Razvijanje odgovornog odnosa prema okruženju
•    Uočavanje i imenovanje različitih vremenskih promena

MUZIČKA KULTURA
Broj časova: 2
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    pevanje
•    igranje
•    slušanje

Osnovni oblici izvođenja programa
•    dijaloška
•    demonstrativna

Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Izvođenje narodnih dečjih igara
•    Učenje nove pesme
•    Razvijanje osećaja za ritam i melodiju
•    Podsticanje raspoloženja i vedrine

FIZIČKO  VASPITANJE
Broj časova:5
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    šetanje
•    trčanje
•    takmičenje
•    savladavanje prirodnih prepreka
•    održavanje lične higijene

Osnovni oblici izvođenja programa
•    demonstrativna
•    dijaloška
•    samostalnog rada

Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Razvijanje izdržljivosti, istrajnosti i upornosti
•    Upoznavanje učenika za korišćenje „trima” za samorekreaciju
•    Razvijanje higijenskih navika radi efikasnijeg očuvanja zdravlja, povećanja otpornosti organizma od štetnog uticaja savremenog načina života
•    Razvijanje kordinacije , gipkosti ravnoteže i eksplozivne snage

LIKOVNA KULTURA
Broj časova:2
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    posmatranje
•    uočavanje
•    prikupljanje prirodnog materijala
•    preoblikovanje
Osnovni oblici izvođenja programa
•    dijaloška
•    demonstrativna
•    eksperimentaln
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Razvijanje kod učenika smisla za spajanje različitih oblika i materijala i predmeta kako bi dobili novu, zanimljivu celinu, i to posmatranjem i prikupljanjem materijala i predmeta iz neposrednog prirodnog okruženja
•    Podsticanje orginalnosti





GRAĐANSKO VASPITANJE
Broj časova:1
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    Pričanje
•    Prepoznavanje svojih osećanja i osećanja drugih
Osnovni oblici izvođenja programa
•    dijaloška
•    demonstrativna

Ciljevi i zadaci sadržaja programa

•    Razvijanje drugarstva i prijateljstva
•    Poštovanje razlika
•    Uvažavanje svojih i tuđih potreba

VANNASTAVNE AKTIVNOSTI

NASTAVNE OBLASTI
PEŠAČKI IZLETI  rekreativno – saznajnog karaktra
Broj časova:7
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    šetanje
•    uočavanje
•    učenje
•    prepoznavanje
•    prikupljanje biljaka, grančica, kamenčića
•    pravljenje herbarijuma
Osnovni oblici izvođenja programa
•    izlaganja
•    dijaloška
•    očiglednosti
•    praktičnih radova
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Razvijanje pravilnog odnosa prema prirodi i njenom očuvanju
•    Razvijanje spretnosti i kondicije u prirodi
•    Sticanje novih znanja
•    Primena stečenih znanja na očiglednim, prirodnim objektima
•    Boravak na čistom vazduhu radi očuvanja zdravlja
KULTURNO – ZABAVNE AKTIVNOSTI
Broj časova :7
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    igranje
•    pevanje
•    kreiranje maski i frizura
•    imitiranje
•    Takmičenje u znanju umenju i veštinama

Osnovni oblici izvođenja programa
•    demonstrativna
•    eksperimentalna
•    praktičnih radova

Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Negovanje lepote i zadovoljstva u druženju
•    Razvijanje takmičarskog duha
•    Podsticanje originalnosti i kreativnosti
•    Prepoznavanje sklonosti učenika i karakterističnih osobina

ČAS ODELJENJSKOG STAREŠINE
Broj časova:3
Aktivnosti u   obrazovno – vaspitnom  radu
•    pričanje
•    razmena iskustava
•    prilagođavanje
•    učenje pravila ponašanja

Osnovni oblici izvođenja programa
•    izlaganja
•    demonstrativna
•    dijaloška
Ciljevi i zadaci sadržaja programa
•    Razvijanje drugarskih odnosa
•    Prilagođavanje novim uslovima života
•    Podsticanje na kulturno ponašanje u različitim životnim situacijama (u poseti, šetnji, igri, u restoranu, kupatilu, sobi, diskoteci, prodavnici...)
•    Razvijanje osećanja pripadanja u grupi.























 

bezbedno_160_300mbIzrada sajta Dejan Zekavičić Izrada sajta Dejan Zekavičić

Škola bez nasilja

Šta je forum pozorište?

Naša škola u projektu Škola bez nasilja

Naša škola u projektu "Preduzetništvo u osnovnim školama"

Prezentacija aktivnosti SEECEL projekta
Kulinarsko putovanje kroz svet
Izložba i prodaja uskršnjih jaja
Posete preduzetnicima