Učenik IV/4  izdvojenog  odeljenja Krstac, Vule Radulović, je dobitnik ll nagrade na konkursu za literarni rad u okviru 55. Disovog proleća. Nagrada je dodeljena 24. maja u OŠ "Vladoslav Petković Dis" u Zablaću.

Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću
Druga nagrada na 55. Disovom proleću Druga nagrada na 55. Disovom proleću

Po peti put, u organizaciji British Council-a i partnera  Ministarstva za obrazovanje, nauku i tehnološki razvoj, Ministarstva za trgovinu, turizam i telekomunikacije,  firmi Microsoft, Cisco, Comtrade, Link group, Pearson , Crossover, MTS, Samsung, Age, BIGZ, Crater Studio, Distance Learning, Division Visual Solutions, Eduka, Festo, Filipović Academy, Fluks trade, Gloria Ferrari, Gratnells, Iris Connect, Logos, Klett, Kreativni centar, Legama, ScienceScope, TeleGroup, TG Commerce,  Turitin, Voxellab,  u Beogradu je od 8. do 9. juna održana konferencija Nove tehnologije u obrazovanju.

Mnogi inostrani govornici su bili zaista inspirativni, poput Ričarda Gervera, nastavnika i direktora škole u Londonu, koji je ličnim pričama dao osvrt na to kakvo obrazovanje treba da bude danas, i da nove tehnologije treba da budu samo sredstva u rukama nastavnika za postizanje cilja, a ne same sebi svrha, a da je nastavnik nezamenjivi deo procesa učenja i da u obrazovnom procesu nema ništa bez ljudske interakcije.

Majls Beri, glavni predavač na Informacionim Tehnologijama na univerzitetu Roehampton, je govorio o tome  šta je Engleska uradila u poslednje 4 godine, kako je osnovno programiranje postalo obavezno za deu od 5 godina starosti i praktične primere kako nastavnici, direktori i tvorci zakona mogu da uvedu IKT tehnologije.

Profesor Doktor Goran Mašanović, sa univerziteta Sautempton, istraživač na projektima vrednim 20 miliona funti, ali i predavač na univerzitetu, je dao osvrt kako koristi različite sisteme za glasanje na časovima koji se fokusiraju na tome da studenti poboljšaju svoje veštine u davanju povratne informacije i da daju doprinos samoocenjivanju, tako što će sami predložiti zadatke koji će se ocenjivati.

Nenad Stamenović i Tanja Parezanović su dali praktične primere korišćenja VR naočara u nastavi, kao i korišćenja mobilnih telefona i QR kodova da bi se lakše došlo do neke stranice.

Ove godine su se predstavile britanske kompanije koje se zalažu za primenu STEAM koncepata obrazovanja. Smatra se da će 68% današnjih osnovaca raditi poslove koji još uvek ne postoje, što posao nastavnika dodatno otežava. Primeno STEAM koncepta učimo decu algoritamskom i kritičkom razmišljanju, programiranju i digitalnoj pismenosti, a samim tim ih pripremamamo za neizvesnu budućnost. Micro:bit je kompanija koja nudi komplete sa čipovima koji deca programiraju da izvrše različite zadatke, dok kompanija Turnitin nudi softver za prepoznavanje teksta na internetu, gde se prepoznaje ako su delovi autorskog teksta uzeti sa nekog mesta na internetu, ili čak prevedeni sa nekog stranog jezika i ostavljeni kao takvi, ne navodeći izvor.

Na prezentaciji Pearsona se moglo čuti o korisnom online alatu za učenike.

Blog Corner je i ove godine bio aktuelan, pa su zaduženi blogeri trenutno izveštavali o svojim utiscima sa ovogodišnje konferencije. Posetioci su imali priliku da na velikom panelu daju svoje mišljenje zašto je važna inovacija u učionici.

Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018.
Nove tehnologije 2018. Nove tehnologije 2018.

25. i 26. maja 2018. god. naša škola je bila učesnik Trećih međuokružnih Olimpijskih igara u Požegi.
Škole učesnice su:
-  OŠ“Petar Leković“ Požega – ovogodišnji domaćin
-  OŠ“Milinko Kušić“ Ivanjica
- OŠ“Stevan Čolović“ Arilje
- OŠ“Milan Blagojević“ Lučani
Program sportskog takmičenja:
- Atletika :  - trčanje, skokovi, bacanja
- Mali fudbal
- rukomet
 - odbojka
- košarka
- stoni tenis
- šah

Bilo je ukupno oko 350 učesnika. Naša škola je bila sa najmanje takmičara ali smo osvojili veliki broj medalja.
Plasmani :
1.    mesto dečaci odbojka
2.    mesto dečaci košarka
1.    mesto devojčice košarka
2.    mesto dečaci fudbal
3.    mesto skok u dalj – Andrija Protić
1.    mesto skok u dalj – Mito Nikolić


1.  mesto skok u vis -  Bogdan Matijašević
3. mesto skok u vis Dimitrije Joković

3. mesto skok u vis Jovana Lojanica
3. mesto skok u vis Tamara Bogićević

2.    mesto Strahinja Stojanović trčanje na 600 m
1.    mesto Anastasija Radovanović – bacanje kugle


3. mesto stoni tenis – Teodora Nikolić i Anastasija Radovanović

Na svečanom zatvaranju zastava je predata našoj školi koja je domaći sledećih Olimpijskih igara.

Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018.
Olimpijske igre u Požegi 2018. Olimpijske igre u Požegi 2018.

Na 16.Beogradskom festivalu pisaca za decu „Vitezovo proleće“ ,  održanom 20.maja 2018.godine, nagrađena su četiri učenika IO Krstac . Knjigu i diplomu, kao  nagradu za stvaralaštvo u raznim umetničkim i obrazovnim delatnostima,  dobili su:

David Đorđević – 1.razred,

Ivan Pavlović – 3.razred,

Milica Đorđević – 4.razred,

Ivona Milovančević – 4.razred.

Dana 19.5.2018. u Pozorištu na Terazijama i prostorijama Savremene Gimnazije u Beogradu održana je konferencija o bilingvalnoj nastavi. Cilj je bio da se  „na jednom mestu objedine iskustva svih prosvetnih radnika i edukatora koji svakodnevno borave u ovakvom sistemu, da  se poveća svest o značaju koji nosi bilingvizam i zajedno dođe do novih rešenja u razvoju bilingvalnog sistema obrazovanja. ”
Konferenciju je otvorila Svetlana Belić Malinić, direktorka Savremene gimnazije i International School Savremene, škola koje svojim učenicima nude bilingvalno obrazovanje.  Nakon toga je usledila inauguracija LINK instituta za međunarodnu akreditaciju i sertifikaciju (LINK Examinations Institute), ovlašćenog centra za polaganje ispita iz engleskog jezika Univerziteta u Kembridžu (Cambridge Assessment English) koju je predstavio Goran Mitić.
Osvrt na bližu i dalju prošlost dvojezične nastave u Srbiji dala je Ljiljana Đurić (Filološki fakultet u Beogradu). Tu vidimo da su se neki predmeti držali na stranom jeziku još od pedesetih godina.
Katarina Zavišin (Filološki fakultet u Beogradu) je govorila o CLIL nastavi u obrazovnom sistemu Srbije. Da bi nastavnik mogao da drži svoj predmet na stranom jeziku, mora da poseduje sertifikat o nivou znanja tog jezika, najniži nivo je B2, a poželjan je C1. Zatim, nastavnik mora da ide na kurs da bi primenio CLIL sistem na svojim časovima. Naravno, pre svega toga, potrebno je da postoji određen broj zainteresovanih učenika koji bi na taj način slušali nastavu, kao i saglasnost uprave škole koja podnosi zahtev i obrazlaže potrebu za bilingvalnom nastavom. Problemi su u načinu ocenjivanja, tj. da li se pažnja usmerava na sadržaj ili na jezik, kako se ti učenici ocenjuju na završnom ispitu, kakav je model finansiranja bilingvalnih nastavnika i sl.
Po nekim ispitivanjima, učenici koji su imali dvojezičnu nastavu u nižim razredima osnovne škole na krajnjem testiranju su pokazali bolji uspeh od učenika koji su slušali nastavu samo na maternjem jeziku, dok u višim razredima osnovne škole to nije bio slučaj, već su rezultati bili ujednačeni.

Tijana Ašić je dala osvrt na organizaciju fakulteta u multietničkoj sredini, na slučajevima Vojvodine I Bujanovca.
Tatjana Glučac  (Fakultet za pravne i poslovne studije ,,Dr Lazar Vrkatić", Novi Sad) je govorila o CLIL inicijativi u Vojvodini, o iskustvu nastavnika i njihovih trenera.

Od stranih predvača učestvovali su Davide Scalmani  (Italijanski institut za kulturu, Beograd) koji je govorio o iskustvu u Italiji, gde je država ssistemski uvela bilingvalnu nastavu u škole ne bi li se učenici što bolje pripremili za dalje studije u inostranstvu, zatim tu je bila i Florence Kohtz sa Francuskiog instituta u  Beogradu i Kim Haataja sa univerziteta u Hajdelbergu.
Radionice su se održale u Beograđanki, u prostorijama Savremene gimnazije. Između ostalih Sarah Ellis, sa univerziteta Kembridž, je održala izuzetno zanimljivu prezentaciju sa praktičnim primerima, upotreba aplikacija za mobilne-bar code skener, kao i upotreba web alata poput Sokrativa.

bezbedno_160_300mbIzrada sajta Dejan Zekavičić Izrada sajta Dejan Zekavičić