Dana 19.5.2018. u Pozorištu na Terazijama i prostorijama Savremene Gimnazije u Beogradu održana je konferencija o bilingvalnoj nastavi. Cilj je bio da se  „na jednom mestu objedine iskustva svih prosvetnih radnika i edukatora koji svakodnevno borave u ovakvom sistemu, da  se poveća svest o značaju koji nosi bilingvizam i zajedno dođe do novih rešenja u razvoju bilingvalnog sistema obrazovanja. ”
Konferenciju je otvorila Svetlana Belić Malinić, direktorka Savremene gimnazije i International School Savremene, škola koje svojim učenicima nude bilingvalno obrazovanje.  Nakon toga je usledila inauguracija LINK instituta za međunarodnu akreditaciju i sertifikaciju (LINK Examinations Institute), ovlašćenog centra za polaganje ispita iz engleskog jezika Univerziteta u Kembridžu (Cambridge Assessment English) koju je predstavio Goran Mitić.
Osvrt na bližu i dalju prošlost dvojezične nastave u Srbiji dala je Ljiljana Đurić (Filološki fakultet u Beogradu). Tu vidimo da su se neki predmeti držali na stranom jeziku još od pedesetih godina.
Katarina Zavišin (Filološki fakultet u Beogradu) je govorila o CLIL nastavi u obrazovnom sistemu Srbije. Da bi nastavnik mogao da drži svoj predmet na stranom jeziku, mora da poseduje sertifikat o nivou znanja tog jezika, najniži nivo je B2, a poželjan je C1. Zatim, nastavnik mora da ide na kurs da bi primenio CLIL sistem na svojim časovima. Naravno, pre svega toga, potrebno je da postoji određen broj zainteresovanih učenika koji bi na taj način slušali nastavu, kao i saglasnost uprave škole koja podnosi zahtev i obrazlaže potrebu za bilingvalnom nastavom. Problemi su u načinu ocenjivanja, tj. da li se pažnja usmerava na sadržaj ili na jezik, kako se ti učenici ocenjuju na završnom ispitu, kakav je model finansiranja bilingvalnih nastavnika i sl.
Po nekim ispitivanjima, učenici koji su imali dvojezičnu nastavu u nižim razredima osnovne škole na krajnjem testiranju su pokazali bolji uspeh od učenika koji su slušali nastavu samo na maternjem jeziku, dok u višim razredima osnovne škole to nije bio slučaj, već su rezultati bili ujednačeni.

Tijana Ašić je dala osvrt na organizaciju fakulteta u multietničkoj sredini, na slučajevima Vojvodine I Bujanovca.
Tatjana Glučac  (Fakultet za pravne i poslovne studije ,,Dr Lazar Vrkatić", Novi Sad) je govorila o CLIL inicijativi u Vojvodini, o iskustvu nastavnika i njihovih trenera.

Od stranih predvača učestvovali su Davide Scalmani  (Italijanski institut za kulturu, Beograd) koji je govorio o iskustvu u Italiji, gde je država ssistemski uvela bilingvalnu nastavu u škole ne bi li se učenici što bolje pripremili za dalje studije u inostranstvu, zatim tu je bila i Florence Kohtz sa Francuskiog instituta u  Beogradu i Kim Haataja sa univerziteta u Hajdelbergu.
Radionice su se održale u Beograđanki, u prostorijama Savremene gimnazije. Između ostalih Sarah Ellis, sa univerziteta Kembridž, je održala izuzetno zanimljivu prezentaciju sa praktičnim primerima, upotreba aplikacija za mobilne-bar code skener, kao i upotreba web alata poput Sokrativa.

bezbedno_160_300mbIzrada sajta Dejan Zekavičić Izrada sajta Dejan Zekavičić